دانلود تحقیق درمورد اهميت وجود هواكش در حمام ها

دانلود تحقیق درمورد اهميت وجود هواكش در حمام ها

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد اهميت وجود هواكش در حمام ها

با دانلود تحقیق در مورد اهميت وجود هواكش در حمام ها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اهميت وجود هواكش در حمام ها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اهميت وجود هواكش در حمام ها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اهميت وجود هواكش در حمام ها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

درباره شيوه انتخاب و خريد هواكش حمام دوازده نكته بسيار مهم وجود دارد كه در صورت رعايت آنها مي توان اطمينان داشت گام بلندي جهت كنترل ايمني حمام منزل خود و درنتيجه ارتقاء سطح سلامت در آن برداشته ايد.

نكته اول: وجود هواكش در حمام الزامي است. هواكش بايد وجود داشته باشد تا رطوبت شديد ناشي از آب گرم را به بيرون هدايت كرده و از ايجاد نم و رشد قارچ در حمام جلوگيري كند.

نكته دوم: توجه داشته باشيد به هنگام انتخاب و خريد هواكش حمام، آن دسته‌اي را انتخاب كنيد كه تايمر دارند چرا كه هواكش به مدت 20 دقيقه پس از دوش گرفتن بايد روشن باشد تا به طور كلي بخار داخل حمام تخليه شود. اگر هواكشي را انتخاب مي‌كنيد كه مجهز به تايمر نيست، بايد از روي ساعت وقت بگيريد تا هواكش به مدت 20 دقيقه روشن باشد و سپس آن را خاموش كنيد.  البته اين روزها هواكش‌ها مانند سابق پرسروصدا نيستند و امكان اينكه فرد فراموش كند كه خاموش‌شان كند، زياد است. به همين دليل انتخاب هواكش تايمردار بسيار مناسب‌تر است.

نكته سوم: انتخاب هواكش مناسب به اين معني است كه هواكش بايد از نظر اندازه و بزرگي با فضاو متراژ حمام متناسب باشد و از طرفي هم قادر باشد در هر ساعت به طور متوسط 8 نوبت تهويه هوا را به انجام برساند.

اندازه هواكش دست‌‌شويي و حمام بايد به دقت محاسبه شود. براي اين كار از شاخص ( CFMفوت مكعب در دقيقه) استفاده مي‌كنيم. اين شاخص نشان‌دهنده حداقل هوايي است كه بايد در طول يك ساعت تهويه شود. براي محاسبه اين شاخص بايد حجم محل دست‌‌شويي و حمام را بر عدد 5/7 تقسيم كنيد. يعني اگر طول و عرض و ارتفاع حمام، هر يك 10 فوت (هر فوت برابر 30 سانتي‌متر است) باشد، حجم آن مي‌شود 1000 فوت (33 متر.) اين حجم، يعني 1000 را بر 5/7 تقسيم مي‌كنيم و عدد 134 به دست مي‌آيد كه همان CFM مورد نظر ما است. يعني هواكش ما بايد CFM معادل 134 يا بيشتر داشته باشد. 

نكته چهارم: ميزان صدادار بودن هواكش در قيمت آن تاثير مستقيم دارد. بديهي است كه همه انواع كم‌سروصدا يا اصلا بي‌سروصدا را بيشتر ترجيح مي‌دهند. ميزان صداي هواكش را با واحد سون )sone(‌ اندازه‌گيري مي‌كنند. صداي تلويزيون در حالت معمولي چهار سون است. در ادارات صدايي كه مي‌شنويم به طور معمول سه سون است. صداي يخچال سالم  يك سون و صداي خش‌خش برگ‌ها  نيم سون است. صداي معادل سه يا  چهار سون براي هواكش بسيار زياد است اما اگر بلندي صداي هواكش يك سون يا كمتر باشد، بسيار مناسب است.

نكته پنجم: به هنگام نصب هواكش بسيار توجه كنيد تا هواكش به شكل مناسب نصب شود، چرا كه به كاهش صداي آن كمك مي‌شود. براي نصب هواكش از پيچ استفاده كنيد نه از ميخ.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر